Lupakirjavakuutus

FPA on mahdollistanut Association de Prévoyance du Personnel Navigant (APPN) -lupakirjavakuutuksen jäsenilleen

Yleistä vakuutuksesta

• Vakuutus on vapaaehtoinen.
  • Vakuutukseen tulee liittyä ennen kuin vakuutuksen ottaja täyttää 45 vuotta. Hakua varten jäsenen tulee täyttää liittymiskaavake ja muut vaaditut kaavakkeet ja selvitykset (löydät listan sivun alalaidasta).
  • Vakuutuksen on ajateltu olevan ”koko lentäjäuran vakuutus", ja siksi siinä on myöhemmin liittyessä rajoituksia. Esimerkiksi aikaisemmat sairaudet jäävät korvauksen ulkopuolelle.
  • Korvaus alkaa pienenemään 51-vuotiaasta eteenpäin, ollen esimerkiksi 55-vuotiaana 50% vakuutussummasta.
  • Vakuutussumman korottaminen on rajoitettua
  • APPN hoitaa kaikki vakuutukseen liittyvät asiat suoraan jäsenen kanssa, yleensä sähköisesti.
  • APPN tarvitsee vakuutuksen alussa 3 kk pantin (Working capital). Tämä laskutetaan jäseneltä APPN:n toimesta, yleisesti luottokortti on toimivin vaihtoehto. Tämä pantti palautetaan, kun jäsen lopettaa vakuutuksen.
  • Mikäli olet jäänyt työttömäksi lentotöistä, ilmoita siitä myös heti APPN:lle. Työttömällä on erillinen hintataulukko sekä rajoituksia korvausehdoissa ja -määrissä.

APPN tarjoaa kolmea eri vakuutusta, jotka ovat toisistaan riippumattomia

• henkivakuutus
  • vakuutus medikaali-lupakirjan menetykseen kokonaan
  • vakuutus medikaali-lupakirjan väliaikaiseen menetykseen

Näiden hinnat määrittyvät hakijan iän ja korvausmäärän mukaan. Hintaan tulee huomioida mukaan APPN:n jäsenmaksu 7€/kuukaudessa.

APPN vakuutusten hinnat

Vakuutuksen perushinnat löydät tästä. Käytä näitä hintoja kun täytät hakukaavakkeen.
Hakukaavakkeessa on oma rivi alennuksille ja korotuksille:

• 10% alennus kun liittyjä on alle 25 vuotta
  • 5% alennus kun liittyjä on alle 30 vuotta
  • Korotus 10% perushintoihin tulee jos vakuutukseen liittyy 40-vuotiaana tai vanhempana

Alennukset loppuvat, kun vakuutettava täyttää 30 vuotta. Yli 40-vuotiaana liittyvien korotus on voimassa vakuutuksen loppuun asti.

Kannattaa aina vertailla henkivakuutusten hintoja myös muihin tarjolla oleviin.

APPN-vakuutuksen hakemiseen tarvittavat liitteet

Tarvittavat dokumentit APPN-vakuutuksen hakemista varten ja vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin löydät tästä linkistä.

Täytä perustiedot tänne ja lähetä seuraavat dokumentit sähköpostin liitteenä osoitteeseen: sami.simonen@fpapilots.fi

Nimeä myös liitteet alla olevan mukaisesti, että helposti löydämme oikeat dokumentit.

Skannattuna(tai PDF tuloste):

01 Medical license

02 Lupakirja

03 Palkkakuitti

Huom! Palkkakuitti tarvitaan kokonaisen kuukauden palkoista. Jos saat palkan lyhyemmältä jaksolta, liitä kuitit kokonaisen kuukauden ajalta.

04 APPN Memership application form

05 APPN Medical questions

06 Maksuvaltuutus FPA

07 Passin tietosivusta skannaus